Realizowanie projektów graficznych może wynikać z różnych potrzeb czy to firm, czy też klientów indywidualnych. Obecnie wiele projektów graficznych powstaje na potrzeby stron internetowych. Firmy zamawiają projekty, które mają być podstawą ich wizytówek, czy stron firmowych.
Taki projekt musi być profesjonalnie przygotowany, gdyż wpływa one również na odbiór firmy przez odbiorców, czyli zarówno markę, jak też wizerunek. Najczęściej firmy zajmujące się tworzeniem w sposób profesjonalny stron internetowych zatrudniają również grafików, którzy zajmują się realizowaniem projektów grafiki na potrzeby Internetu. W sieci projekty mogą również dotyczyć grafiki kreowanej na potrzeby reklamy w Internecie. Reklama internetowa nieco inaczej oddziałuje na odbiorców, co również musi być brane pod uwagę przy realizowaniu projektów na potrzeby takiej reklamy.
Bardzo często projekty graficzny musi przyciągać uwagę odbiorców, gdyż konieczne jest wygranie z konkurencyjnymi reklamami. Projekt grafiki dla reklamy w Internecie bardzo często ma skłonić do tego, by klient przeniósł się na stronę internetową danej firmy i skorzystał z zakupu usługi czy produktu, zapoznał się z promocją. Projekty mogą również dotyczyć grafiki na potrzeby kreowania wizualizacji, identyfikacji produktu, marki.
W takim przypadku projekty graficzne są najczęściej kreowane przez agencje reklamowe lub duże agencje zajmujące się grafiką. Wykonanie takich projektów wymaga tworzenia analiz otoczenia firmy, konkurencji. Generalnie wykonanie projektu logotypu to jedna z bardziej czasochłonnych usług, co należy brać pod uwagę przy wybieraniu firmy, która ma dany projekt wykonać. Oczywiście w zależności od potrzeb danej firmy projekty graficzne można zamawiać zarówno w dużych firmach, jak też u designerów, którzy pracują w jednoosobowych firmach. W zależności od czasu, który musi być poświęcony na wykonanie projektu, należy liczyć się z nieco innymi kosztami usługi wykonania projektu.
Im więcej przygotowanych zostanie wstępnych projektów koncepcyjnych, tym projekty graficzne będą droższe. Projekty koncepcyjne mogą być wykonane w kilku lub kilkunastu egzemplarzach, co oczywiście przekłada się zarówno na koszt przygotowania, jak i czas zrealizowania projektu graficznego. Chcąc zmniejszyć koszty przygotowania projektu graficznego zawsze można decydować się na przygotowanie nieco mniejszej liczby projektów koncepcyjnych.